tisdag 21 januari 2014

Hej då socker


Jag har bestämt mig för att minska på sockerintaget. Det har gått bra so far, men jag kände att jag behövde något gott till min yoghurt och jag är så trött på all müsli med antingen jättemycket nötter eller jättemycket bär i. Det kan förvisso vara jättegott ibland, men det är inte det jag alltid är sugen på. Så jag kikade runt efter nåt recept på internet, fann ett par stycken som kunde vara något, men som inte riktigt föll mig i smaken ändå. Så jag bestämde mig för att göra min egna müsli på saker jag hade hemma. 

Ingredienser:
2 dl vatten
½ dl honung
5 ½ dl havregryn
1 ½ dl mandelmjöl
½ dl sesamfrön
1 dl cashewnötter
1 dl kokos
1 msk kanel
1 msk sukrin

Värm upp ugnen till 200 grader. Koka upp vattnet och honungen i kastrull (behöver inte koka, men så att det blandar sig väl). Hacka cashewnötterna. Blanda i alla ingredienser i honungsvattnet. Blanda noga. Sprid ut blandningen på en plåt, ställ i ugnen ca 20-30 min. Kom ihåg att då och då gå och röra om i müslin under tiden den står i ugnen så den rostas jämnt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar