onsdag 8 januari 2014

V 31 Magbilder


Bulan växer. Det är helt otroligt att det bara är 9 veckor kvar nu till beräknat förlossningsdatum!

Igår var en rätt jobbig dag och jag kände mig bara låg hela tiden. Jag var lättirriterad på allt och tyckte inget var direkt motiverande eller roligt. Kände mig bara stor, klumpig och lite vemodig. Så jag isolerade mig lite från allt runt omkring. Senare under kvällen släppte jag in Johan i min personliga bubbla igen. 

Mycket av min tankeverksamhet går åt förlossningen nu. Hur vill jag att den ska se ut? Hur kommer den se ut? Kommer jag klara av det? Jag försöker ställa mig positiv till förlossningen, men ibland halkar jag lite och tvivlar på mig själv. Jag försöker fokusera på att kroppen faktiskt är byggd för att klara av en förlossning, att det inte är något att vara rädd för. Jag ska försöka låta kroppen sköta det mesta av arbetet och inte försöka kontrollera förloppet med huvudet utan bara vara här och nu och inte ställa någon press på mig själv.


Igårkväll var magen helt sned. Lilla I bökade runt där inne och tryckte upp ena sidan av magen. Åh, vad jag längtar efter att få träffa vår lilla tjej.

2 kommentarer:

  1. jag blir alltid så himla glad av att läsa din blogg, det är så himla mycket kärlek som bara fnittrar ut mellan raderna!

    SvaraRadera
  2. Såna dagar e inte roliga! De där med förlossning e en stor sak som ska hända och de e inte konstigt att man tänker mycket på de o e nervös inför de. Kommer gå hur bra som helst =)

    Härligt när de bökar på, tills de försöker ta sig ut på fel håll haha

    SvaraRadera