tisdag 21 januari 2014

Sömnlöst

Foglossningen satte igång ordentligt i natt. Det var nära på att jag uppgivet skulle börja grina. I förrgår kväll fick jag dock några timmar utan något som helst tecken på foglossning, jag har levt på de timmarna både igår och idag. Jag kunde utan problem resa mig ur soffan, tog gladeligen ut Elsa på kvällspromenaden, hämtade vattenglas och annat härligt vardagligt. Så fort jag steg upp från soffan pep jag "Johan, Johan, kolla! Jag kan! Titta Johan!"

Men oavsett foglossning eller inte orkar jag inte med att inte göra någonting under en hel dag. Jag blir så rastlös av att bara sitta still. Att se på film en hel dag funkar inte. Kanske en film! Men inte hela dagen. Så jag får väl skylla mig själv lite att jag får ont när jag utsätter kroppen för påfrestningar. Igår städade jag köket och bakade bröd på dinkelmjöl, jag märker direkt att jag känner av ryggen och höfterna när jag står upp för länge, men brödet blev ju gott i alla fall. Så det var värt det.

1 kommentar:

  1. ååå vad jag känner igen mig och jag längtar inte tillbaka ^^ Den där känslan av tung,orörlig och samtidigt jätte rastlös!

    SvaraRadera