tisdag 14 januari 2014

Händelserikt

Igår var vi iväg på en föreläsning angående förlossning. Allt som allt tyckte jag föreläsningen var bra, tog upp en del grejer man inte alltid tänkt på, även de grejer man tänkt på. Men som ett exempel kan olika barnmorskor ha olika uppgifter och därför kan det ibland bli så att den första barnmorskan kallar in på en ytterligare barnmorska utan att man behöver oroa sig att barnet inte skulle må bra. Det kan bara handla om en ren rutin grej. Så bara för att det kommer in fler i rummet behöver man inte oroa sig. Det var skönt att höra. Man tror ju lätt att det handlar om att nåt har gått fel när ytterligare personal kommer in i rummet.

Jag träffade även en blivande mamma jag haft ganska mycket kontakt med på nätet över en fika igår. Hur trevligt som helst! Skönt att ha någon att prata av sig med som befinner sig i exakt samma sits. Våra beräknade födslar skiljer bara med ca en vecka. Vi bestämde att vi definitivt ska ses igen.

Sen när jag kom hem fick jag en fantastisk nyhet! Min syster ska få barn i juli! Jag började självklart gråta av lycka. Så fantastiskt. Önskar bara att vi bodde på samma ort. Hur som helst, det är så oerhört kul att våra barn kommer vara födda samma år. Jag har själv en kusin som är lika gammal som jag själv, även om vi bor 35mil ifrån varandra har hon alltid betytt jättemycket för mig. Det är verkligen underbart att ha en släkting i samma ålder som en själv.

Ja jisses, igår var en händelserik dag minst sagt, men en väldigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar