lördag 4 januari 2014

Mobil


Jag sa åt Johan att gå iväg på en spelning ikväll, bara för att jag är otymplig och inte orkar gå vill jag inte att han bara ska sitta hemma med mig och uggla varje kväll. Det gör han tillräckligt ofta ändå. Jag plockade fram en virknål och garn och petade ihop något som ska vara ett moln till en bebismobil medan jag såg på tv med en bit (stor bit) kladdkaka framför mig. Jag har haft en hund och en katt hos mig i soffan hela kvällen, så min kväll har inte varit fy skam. 

Jag drömde inatt att jag hade sån foglossning i ljumsken som strålade ner mot benet, att jag bad Johan hugga av mitt ben. Efter jag övertygat honom med många bra argument högg han gråtandes och motvilligt av det. Gissa var min foglossning sitter dagen i ära? Just precis, ljumsken och höften. Det har blivit värre i ljumskarna och höfterna men något bättre i ryggen. Kan dock inte säga att det ena är bättre än det andra. Det enda som skiljer sig är väl att jag går lite mer som elefantmannen när jag har ont i höfterna och ljumskarna och lite mer som ringaren i Notredam när jag har ont i ryggen. 

Uppföljning av bebismobilen kommer. Några ugglor ska virkas och molnet justeras innan den är klar. Sen får i se om den duger att användas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar