torsdag 23 januari 2014

Planering

I sommar kommer jag och en god vän till mig, Lina, få sköta om en butik. Tvålbutiken jag tidigare skrivit om. Vi kommer få sköta allt. Vi har idéer, planer och funderingar kring hur vi ska sköta detta. Så idag blir det att skriva planering och prata med ägaren. Jag vill få planering klar innan lilltjejen kommer så att jag kan fokusera på henne när hon kommit och inte behöva dela upp den första tiden med jobb. Eftersom jag kommer börja jobba vid midsommar vill jag ha mina tre månader ostört med min lilla tjej.

Jag och Johan har kommit överens om att han får ta sommaren som pappaledighet då han slipper ta ett studieuppehåll och så får jag jobba. Som tur är ligger butiken bara en kvarts promenad hemifrån, så det blir ingen jättegrej för Johan att ta sig dit och hälsa på med vår lilltös om dagarna. Det kommer vara så sjukt jobbigt att börja jobba redan efter tre månader, men jag trivs med jobbet. Det är nära hemma, jag kommer inte behöva jobba 100%, jag kommer ha så gott som fasta tider, jag kommer få jobba med en vän som är sjukt kreativ som jag kan både tjura ihop med, ha dökul tillsammans med som också har samma arbetsmoral som jag, jag kommer kunna ha med Elsa på jobbet, ja listan för positiva faktorer kan göras lång. Och hur kul kommer det inte vara att pyssla runt och göra egen tvål?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar