lördag 19 oktober 2013

19.10.2013

På tisdag ska vi på ultraljud. Det ska bli hur spännande som helst att se lillgrodan igen. Nu kommer den vara mer än en dubbelt så stor groda som sist. Magiskt. Jag är skitnervös och otålig som vanligt, mitt älskade lilla knytt.

Efter vi varit på rul på tisdag har jag och Johan bestämt att vi ska börja leta barnvagn på riktigt (tittat runt har vi självklart gjort redan). Jag tror att barnvagnsindustrin/barnvagnhysterin är gjord för att ge föräldrar dåligt samvete. "Du är en dålig förälder om du inte köper den här sprillans nya barnvagnen för 16 000kr". Jag har även sett de barnvagnar som har iphone hållare och även laddare (?!). Själv tycker jag att man ska ha kontakt med barnet i vagnen och INTE gå och kolla på sin telefon. Jag har bestämt mig för att sätta telefonen på ljudlös och utan vibration när jag är ute och går promenader, endast ha med mobilen ifall något skulle hända på vägen osv. Nej.. jag blir sjukt upprörd när jag ser föräldrar gåendes med telefonen, som om den är viktigare och roligare än barnet. Jag ser hellre att en förälder går med en låda på hjul med en madrass i och pratar och håller uppsikt, tittar och gullar med ungen än en förälder med ett "rymdskepp" till barnvagn som går och pratar i telefon eller håller på med mobilen. Man kan inte köpa kärlek, så det spelar ingen roll om ett barn har en vagn för många tusenlappar eller en begagnad barnvagn köpt för en 500-ing. Det gör en varken till en bättre eller sämre förälder. Så länge man har en barnvagn (oavsett en 16 000kr vagn eller en 500-lapps vagn) som passar barnet och en själv som man trivs med.

Hoppla, det blev visst ett långt och oplanerat inlägg om barnvagnar. Nu har jag i alla fall sagt mitt angående vagnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar