tisdag 22 oktober 2013

Sovställningar

Har vaknat ett x-antal gånger för att gå och kissa i natt. Vid 6-7 tiden känner jag hur sjukt ont jag har i höften. Gav upp försöken att somna om vid halv 8. Ska väl inte alls klaga på tiden att gå upp, men skälet till att gå upp.

Självklart är jag en av de nojjiga gravida som har läst att ligga på vänster sida är bäst för blodcirkulationen och för barnet och tänker nu promt ligga på vänster sida. Ibland måste jag ge upp ett tag och lägga mig på höger sida. Med kudde bakom ryggen, högt under huvudet, ett rullat täcke att krama och en kudde mellan benen tycker man kanske att man kunde få sova skönt, men icke. Har någon nåt förslag hur man kan få sova skönt?

Idag ska vi iväg på RUL. Jag är sjukt nervös och dricker te, kollar på rapport, klappar hunden, byter rastlöst sittställning i soffan, äter knäckebröd och funderar på att gå på toa igen. Måste komma ihåg att andas däremellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar