torsdag 31 oktober 2013

Pingvinmarsch och tantpoäng

Jag har börjat få foglossning och är även ansträngd i ryggen. Igår var jag hos en sjukgymnast på ett informationsmöte med en massa andra vaggande mammor. Vi fick råd och tips på olika övningar man kunde göra och information om olika hjälpmedel. Bäckenbälte är något jag tänker införskaffa! Och så samlar jag miljontals tantpoäng genom att sitta och leta efter kildynor på internet. Nu kan jag snart vara en av tanterna och farbröderna på jobbet! Men FY FAN vad skönt det var att sitta på en kildyna. Hållningen blev hundra gånger bättre och svanken inte alls lika påfrestad. 


Jag kunde knappt hålla mig för skratt sedan när alla gravida kvinnor och jag själv skulle gå ifrån mötet och gick genom en korridor. Alla vaggandes framåt i otakt. Jag tänkte på hur underbart det hade sett ut om man spelade in detta bakifrån med en riktigt gammal film (en såndär som går lite för snabbt) och la på riktigt hetsig och lattjo pianomusik. 


2 kommentarer:

  1. Du jag har ju ett foglossning bälte du kan få!!!

    SvaraRadera
  2. Såg att du bodde i linköping, vore kul att snacka med någon! är själv inte gravid men är en 18årig mamma till en pojke på 2år :-)
    Länkar min fb! :-) (annars heter jag, Emma Elisabeth Persson
    https://www.facebook.com/MammatillWilliam?ref=tn_tnmn

    Adda gärna eller pma mig :-) Kram

    SvaraRadera