tisdag 29 oktober 2013

29.10.2013


Viktigt, duktigt och vuxet listan:
Lämnat in moderskapsintyg.
Skrivit upp en lista på sådant vi måste införskaffa.
Ordnat "möte" med sjukgymnast för ryggen.
Bokat tid för 3D-ultraljud.
Börjat jakten/spaningen efter barnvagn.

På torsdag ska jag till tandläkaren. En vecka innan sätter jag alltid igång med att ta tandtråd och borsta tänderna i exakt 2 minuter med eltandborsten. Eftersom slemhinnor blir så mycket känsligare under graviditeten blöder jag som en vulkan ur munnen. När jag använder mig av tandtråden ser det ut som jag försökt skriva någon slags blindskrift med blodstänk på spegeln. Eftersom jag inte haft något hål i mina vuxentänder hoppas jag att jag inte fått det nu heller. Och eftersom två visdomständer har kommit upp nu efter många års tveksamhet hoppas jag att de inte behöver rycka ut dem. Tandläkarbesök är inte riktigt min grej. Jag är inte så jäkla macho i tandläkarstolen om man säger så (som om jag någon gång i mitt liv varit macho...).


2 kommentarer:

  1. Hej klara!
    hittade din blogg precis och jag väntar också mitt första barn, fast i april 2014!
    vore roligt att han någon att dela sina tankar kring graviditeten är! :)
    / Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du nån blogg eller mail som man kan prata genom? :) eller facebook för den delen!

      Radera