onsdag 30 oktober 2013

Hej bebis! -listan

Johan och jag har kollat igenom på olika ställen vad som rekommenderas att ha när en liten bebis kommer ut. Har därför skrivit en lista på saker vi har tänkt införskaffa, vissa grejer har vi lite av redan. Jag är tacksam om ni kan lämna en liten kommentar på t ex saker vi missat eller som känns onödiga!

Hej bebis! -listan

  • Barnvagn
  • Barnskydd/bilstol
  • Nappflaskor
  • Nappar
  • Skötbord
    • Bepanthen/Babysalva
    • Blöjor
    • Tvättlappar
    • Badbalja
    • Oljor
    • Nagelsax/Nagelfil
    • Handdukar/Badlakan
    • Bomullspinnar (baby)
    • Papperskorg
  • Spjälsäng
    • Madrass
    • Sängkläder
    • Spjälskydd
    • Kudde
    • Filtar
  • Kläder
    • Bodys (ca 5-10st)
    • Mössor
    • Pyjamas (ca 3-8st)
    • Byxor (ca 3-5st)
    • Strumpor (ca 3-5 par)
    • Tjocktröjor
    • Ytterkläder
  • Babygym
  • Bärsele/Bärsjal
  • Babymonitor

    Hej mamma! -listan

    • Amnings BH + inlägg
    • Amningskläder
    • Purelan salva
    • Amningskudde
    • Bindor
    • Smärtlindring (paracetamol)
    • Bröstpump

3 kommentarer:

  1. Ok..
    Babysitter!! kan ni låna av oss :)
    Babyskydd, låna av oss
    Amningskudde kan du köpa av oss om du vill om en månad eller 2 för z använder den nu ^^ Den orange med elefanter.
    Amningsinlägg har vi massor
    Blöjor har vi så ni har i 2 månader!
    Bröstvårtsalva har jag en oanvänd
    Bröstvårtsnapp har vi också
    Amningsbh har jag en oanvänd i din storlek tror jag..
    Babymonitor kan ni köpa en av oss, helt oanvänd vi har två ^^
    Ni har badkar så köp inte badbalja utan badstöd kan ni få av oss :)

    SvaraRadera
  2. Jag ville bara rekommendera att köpa en inotyol salva! Den är guld värd mot utslag, rodnad, blöjexem och sprickor mm.., har använt både bapanthen o den o den har alltid funkat bäst :)

    SvaraRadera
  3. Sen så tycker jag att du ska införskaffa dig en badbalja även om du har badkar! Den kommer säkerligen komma till stor användning ändå. Speciellt när bebis är liten. Har våran gjort iaf :)

    SvaraRadera