onsdag 18 december 2013

Älskade unge

I början av graviditeten händer det så mycket, besök hos BM, nervositet och spänning inför ultraljud, blodprover hit och dit. Sen avtar det liksom. Som tur hade vi bokat en extra ultraljudstid i vecka 24 på en privatklinik, men jag skulle helst se bebis varje dag. Det skulle väl dock inte vara jättenyttigt för bebis. Men jag vill ju ha kontroller varje dag! Så att jag kan veta att allt är bra och kunna se och höra min fina skatt.

Nu är höjdpunkterna lagda på andra sätt. Det är inte längre bestämda datum för ultraljudskoll man kan sitta och längta efter, oron över att lämna fem rör blod eller tid inplanerad hos sjukgymnast. Nu ser det ut på ett annat sätt. Det är underbart att känna av rörelser varje dag och häftigt att höra hjärtljudet hos BM då man är där.

Jag längtar så tills att jag får se min underbara lillgroda om några månader! 12 veckor kvar! Idag går vi in i vecka 28. Herregud vad tiden går. Det är nog ändå bra att graviditeten varar i 9 månader så man hinner med att ställa in sig på vad som komma skall. Ibland kan det verkligen slå omkull mig att det faktiskt finns någon där inne i magen, en helt egen individ! Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar