torsdag 12 december 2013

Tantpoäng och snö

Hej då snön. Nu är det barmark igen, eller kletmark rättare sagt. Snön för ändå med sig en viss julkänsla, lite ljus under annars hemskt mörka eftermiddagar och kvällar. Visst, jag är livrädd för att halka, glida till på en isfläck som ligger gömd under snön. Jag funderar seriöst på att skaffa broddar. Det här med att vara gravid = bli tant på riktigt. Inte trodde jag att jag skulle kunna samla fler tantpoäng under graviditeten, jag trodde bara jag skulle bli mamma. Men så fel man kan ha. Jag stickar och virkar mer än vanligt, jag stånkar så fort jag reser eller sätter/lägger mig, jag har införskaffat en sittdyna, jag går skitsakta, jag måste nu mera sitta när jag snörar på mig skorna och jag måste kissa hela tiden. Sen har jag ju kvar alla mina gamla tantpoäng sedan innan också.

Jaja, hursomhelst. Igår fick jag gjort två och en halv  uppgifter till skolan. Då är det väl bara att sätta igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar