torsdag 19 december 2013

Andas ut

På 1,5 månad har jag fixat tre kurser. Igår gjorde jag slutproven i dessa, 3 prov på en dag -man är rätt slut i huvudet efteråt. Nu ska jag bara skriva ihop en slags loggbok för tiden jag jobbat för att kunna räkna det som APL och invänta arbetsintyg. Sen är jag klar. Sen är jag KLAR! Jag är färdig! Klara, färdiga, gå liksom. Min envishet har återigen lett till något bra. Jag kommer vara klar med utbildningen i år. Jag kommer vara klar undersköterska. I januari, februari och mars kommer jag bara kunna fokusera på att vara gravid. Kanske jobba några enstaka pass i tvålbutiken. Jag ser fram emot att kunna pyssla runt i barnrummet och göra i ordning hemma. Som jag har längtat efter detta.

Det känns så härligt att kunna säga "fan vad jag är bra" ibland och inte bara hacka och klanka ner på sig själv. Just nu befinner jag mig i ett "fan vad jag är bra" läge och tänker leva på det en stund nu. Och om jag bara får vila mitt huvud i några minuter ska jag ta tag i att börja skriva loggboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar