måndag 23 december 2013

Profylaxkurs

Stressade upp mig tidigare för att jag inte fick tag i någon profylaxkurs, alla var fullbokade. Direkt satte hjärnan igång "men jag måste ju gå en profylaxkurs, jag kommer ju flippa annars. Det går ju inte att föda barn utan att ha gått kursen.. Visst jag läser en bok om att föda barn, men det är väl inte samma sak. Jag måste få tag i en profylaxkurs nuuuu! Jag kommer ju dö annars, jag ger upp, det kommer inte att gå." För nej det skulle ju absolut inte gå att föda barn utan att ha gått en kurs i andning, de körde säkert stenhårt på profylaxkurser för bara 100 år sedan, 200 år sedan, under medeltiden och på stenåldern också. Kvinnor klarar ju inte att föda barn utan att ha gått kurs i andning. Eller?

Hur som helst. Jag kan nu andas ut och säga att profylaxkursen är bokad och jag kan stryka det från "att göra - listan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar