fredag 27 december 2013

Lugn och harmonisk?

Jag trodde att jag skulle bli lugnare ju längre in i graviditeten jag kom. Men icke! Igår fick jag ont i högra sidan av magen, ganska högt upp, det kändes ungefär som när man får håll. Direkt blev jag skitnervös över att moderkakan skulle lossna, eller att nåt var helt galet. Smärtan avtog efter några timmar. Idag har jag jobbat och hade foglossning, allt var ganska lugnt. Men sen kom den där "knivsmärtan" tillbaka fast nu på vänster sida. Nu har det lugnat ner sig igen efter några timmar. Letade runt lite på vad det kunde handla om, hittade mycket om att det kan bero på hur bebisen ligger, ligamentet och livmoderns växande. Blir lite lugnare. Men så fort det är något som jag inte känt förut blir jag supernojjig.. Blöh. Önskar att jag inte blev så hispig över allt kroppen känner av. Rent logiskt sett är det ju inte särskilt konstigt att man får lite krämpor här och var under graviditeten, tänk på allt kroppen gör liksom! Det gäller bara för mig att komma ihåg det. Men det är lättare sagt än gjort.

Imorgon blir det en tur till Norrköping för att träffa gemensamma vänner till mig och Johan och deras lilla son på strax över sex månader. Det ska bli så himla kul och se hur mycket han vuxit sen sist, han växer så snabbt! Och självklart jättekul att träffa någon man kan babbla massa graviditet med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar