torsdag 12 december 2013

Hej då inåtnavel


Naveln är nu mera platt. Ärren från tidigare piercing ser sådär lagom snygga ut nu. Hade två piercingar i naveln förut, men det är flera år sedan jag tog ut dem. Den nedersta piercingen jag hade i naveln gav knappt något ärr, men den övre piercingen gjorde det däremot. Nu börjar även hormonranden synas. Magen börjar även få en gravidform, den ser inte bara större ut längre. Känns hur mysigt som helst! 

Förutom den rädsla som finns och har funnit hela graviditeten att något skulle gå fel är det underbart att vara gravid. Jag gillar det! Det är inte så att jag bävar inför att vara gravid någon mer gång. Jag ser snarare fram mot det eftersom man har med sig lite erfarenhet i ryggsäcken. Man förstår att det t ex är helt normalt att känna som träningsvärk i magen, att man kan ha små krämpor här och var och att det inte är något att hetsa upp sig för. Rädslan över att något skulle gå fel sveper ju över mig ibland, när man börjar tänka på det sprider sig skräcken. Vissa dagar är det jättelugnt och jag går inte och tänker på det särskilt mycket, andra dagar känner jag mig skräckslagen. För denna älskade lilla bebis i min mage är det finaste jag åstadkommit. Denna lilla bebis älskar jag så oerhört mycket redan nu trots att vi inte träffats ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar