tisdag 10 december 2013

Tonårstuttar och för lite sömn

Mina bröst var alldeles randiga och lila när jag var fjorton år. Nu ser de snart likadana ut igen. Inte riktigt samma lila färg dock, men randigheten. Jag kommer ihåg hur ont det gjorde i brösten när de växte, nu är det bröstvårtorna som ömmar istället. Hej hormoner. Den första råmjölken fick jag se för ett par veckor sedan. Fantastiskt hur snabbt kroppen ställer sig in på att en liten unge ska komma. En kvinnas bröst väger ju ca 0,5 kg mer under en graviditet och amning. Som om jag hade behövt det egentligen. Stora tuttar är så sjukt osmidiga. Jag förstår inte varför man vill ha jättebomber. Det är som sagt osmidigt, men också sjukt påfrestande för ryggen och det blir 100 ggr svårare att hitta en bra BH.

Förövrigt väcktes jag av en hund vid 6-tiden. Känner att jag börjar få ont i halsen också, men jag har bestämt mig för att jag minsann inte ska bli sjuk. Hällde i mig en kopp te och åt en vitlöksklyfta efter promenaden med jycken. Lillpluttan i magen tyckte att hon skulle börja röra runt lite när jag gick och la mig för att få någon mer timmes sömn. Visst, inte mig emot att hon rör runt, det är bara mysigt! Men det blir svårare att somna när man ligger och ler och känner efter var nästa rörelse ska ske. Så idag har jag noll motivation och noll ork att plugga, men jag måste verkligen. Det blir att ta sig i kragen och bara göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar